درب های صنعتی

درب های صنعتی به گروه خاصی از محصولات اتلاق می شود که دارای مشخصاتی خارج از استاندارد می باشند و باید برحسب سفارش طراحی و ساخته شوند. این نوع از درب ها معمولا دارای جنس خاص بود و سرعت باز و بسته شدن سریع تر از حالت عادی دارند. عموما از درب های صنعتی تحت عنوان درب سریع یا درب سریع السیر یاد می شود. کاربرد این نوع از درب ها در مراکز صنعتی نظیر صنایع غذایی، خودروسازی، صنایع هوایی و محیط های ایزوله آزمایشگاهی می باشد. 

 

         
درب سریع فولد آپ درب سریع رول آپ درب سریع رول آپ ضد حریق درب لولایی صنعتی پرده صنعتی

درصورت تمایل به دریافت اطلاعات تکمیلی و یا ثبت سفارش با شرکت پویادُر گستر ایمن تماس حاصل فرمایید.

در ادامه برخی از پروژه های مربوط به درب های صنعتی که توسط شرکت پویا دُر انجام شده، معرفی میگردد.

آشیانه هواپیمایی ماهان - تهران 
   
   

 

 

معرفی درب صنعتی

درب صنعتی به گروه خاصی از درب های اتوماتیک گفته می شود که دارای ابعاد غیرمعمول می باشند و با سرعت هایی بیشتر از درب های معمولی باز و بسته می شوند. کاربرد درب های صنعتی عمدتا در انبارها و مراکز صنعتی و نظامی می باشد. از نظر عملکرد، درب های صنعتی به گروه های زیر تقسیم می شوند:

-        درب رول آپ سریع السیر

-        درب فولد آپ

-        کرکره سریع السیر

درب های صنعتی در عرض و ارتفاع های مختلفی ساخته می شوند و می توان گفت محدودیتی از نظر ابعادی در ساخت این درب ها وجود ندارد. مکانیزم عملکرد درب های صنعتی عموما به صورت بالا بازشو می باشد و به همین علت فضای اضافی از محیط کارخانه را اشغال نمی کنند. درب های صنعتی عموما دارای مدار فرمان ساده ولی با قابلیت اطمینان بالا می باشند. این مدارها به نحوی طراحی می شوند که در مقابل تغییرات جریان و یا ولتاژی که ممکن است در محیط های صنعتی رخ دهد مقاوم بوده و کمترین تاثیر را بگیرند. به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از بخورد لبه پایین درب به وسایل نقلیه و افراد، تجهیزات مختلفی برمبنای پرتو نور مادون قرمز معرفی شده است. با استفاده از این تجهیزات احتمال برخورد درب با مانع در هنگام حرکت به حداقل خواهد رسید.

درب رول آپ:

درب های رول آپ از پرده های PVC ساخته می شوند که در برخی مدل ها با الیاف نخی تقویت شده است. یک موتور الکتریکی سه فاز این پرده را با سرعت به سمت بالا کشده و دور یک لوله جمع می کند. نوع موتور، جنس پرده و کیفیت ساخت ریل های جانبی از جمله پارامترهای تعیین کننده در طول عمر درب رول آپ می باشد. به منظور افزایش طول عمر پرده و افزایش مقاومت آن در برابر ضربه در برخی مدل ها در فواصل مشخص میله های افقی تقویتی در داخل پرده کار گذاشته شده است. همچنین طراحی ویژه ای در محل اتصال پرده به ریل های جانبی درنظر گرفته می شود تا درصورت برخورد جسم خارجی با درب صنعتی، پرده از محل اتصال جدا شده و به ریل آسیب نرسد. در نهایت مجددا می توان پرده را درون ریل قرار داد و از درب استفاده نمود.

درب های رول آپ پرکاربردترین نوع درب های صنعتی می باشد که در ابعاد گوناگون طراحی و ساخته می شود. درب های رول آپ سرعت های حرکت متنوعی از 0.9 تا 2 متر بر ثانیه دارند و میزان این سرعت بستگی به نوع موتور استفاده شده دارد. به علت سرعت بالای حرکت درب های صنعتی رول آپ از آنها برای جداسازی بخش های داخلی کارخانه و یا انبار استفاده می شود. با استفاده از این نوع درب ها کمترین اختلال و مکث در حرکت لیفتراک و یا افراد ایجاد می گردد.

sanati

درب صنعتی - رول آپ

درب فولد آپ

درب های فولد آپ نوع دیگری از درب صنعتی می باشند که برای ورودی با ابعاد بسیار بزرگ مانند درب آشیانه هواپیما استفاده می شود. این درب از جنس PVC و انعطاف پذیر می باشد که در فواصل مشخصی با میله های افقی تقویت شده است. بخش های انعطاف پذیر به سمت بالا کشیده شده و بر روی هم تاخورده و در قسمت بالای درب قرار می گیرند. سرعت درب فولد آپ در مقایسه با رول آپ پایین تر می باشد ولی طراحی منحصربفرد فولدآپ این امکان را فراهم می کند تا در ابعاد بسیار بزرگ طراحی و ساخته شود.

sanati2

درب صنعتی فولد آپ

کرکره صنعتی

کرکره های صنعتی نیز از نظر ظاهر مشابه کرکره های عادی می باشند اما از نظر کارکرد به علت بهرمندی از یک موتور سه فاز قدرتمند، با سرعت بیشتری به سمت بالا حرکت می کنند.

sanati3

درب صنعتی - کرکره

اطلاعات تماس

تهران- آزادگان-جنب پل صنیع خانی-مجتمع تجاری آهن مکان- فاز 2 غربی-

          پلاک 413

تلفن تماس شرکت:   55445613 | 55445614

تلفن واحد خدمات:     55534956

info@pooyadoors.ir

پرتال اخبار